Hoe maak je een SEO op Shopify

Wist je dat... slechts 6,05% van het Shopify verkeer afkomstig is van betaalde bronnen...

Dat betekent dat het verkeer naar Shopify-winkels bijna volledig organisch is, wat benadrukt hoe belangrijk het is om een sterke SEO-strategie te handhaven om klanten naar uw online winkel te trekken. Hoe hoger de positie van uw Shopify-website in de zoekmachineresultaten, hoe meer bezoekers uw winkel zal krijgen, wat resulteert in verhoogde verkoopcijfers. Dus, hoe verbetert u de SEO op Shopify?

Shopify wordt geleverd met een aantal SEO-vriendelijke functies, maar er is nog veel meer dat u kunt doen om uw zoekmachineposities te verbeteren. Hoewel zoekwoorden belangrijk zijn in zoekmachineoptimalisatie, vereist het hoger laten scoren van uw site meer dan alleen lukraak zoekwoorden door uw website te verspreiden. In deze Storm-Agecny blog zullen we alles doornemen wat u moet weten over hoe u effectief SEO op Shopify kunt doen om de resultaten te maximaliseren.


Uw Shopify Site optimaliseren

In het eerste gedeelte van onze handleiding over hoe je SEO op Shopify kunt uitvoeren, gaat het om het optimaliseren van de structuur van je Shopify-site. De organisatie van je inhoud op je pagina is essentieel voor het succes van SEO. Wanneer klanten snel en eenvoudig kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn, is de kans groter dat ze langer op je site blijven en meer pagina's bekijken, wat rechtstreeks ten goede kan komen aan je zoekmachineposities. Het is aan te raden om je website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken om de gebruikersreis efficiënter te maken.

Het vereenvoudigen van de hiërarchische structuur van je site door categorieën en subcategorieën te minimaliseren, betekent dat zoekmachines je producten en pagina's gemakkelijker kunnen doorzoeken en rangschikken met een eenvoudigere site-indeling/kaart. Het organiseren van je inhoud is eenvoudig met Shopify. Een van de meest effectieve sitestructuren is eenvoudigweg: Homepage -> Categoriepagina's -> Productpagina's. Of als je veel producten in verschillende categorieën hebt, voeg dan subcategorieën toe aan je categoriepagina's. Over het algemeen geldt dat hoe minder klikken het kost voor een klant om bij het afrekenen te komen, hoe hoger de conversieratio is, wat een geweldige aanvulling is op versterkte zoekmachineoptimalisatie.




Verder in onze handleiding over hoe je SEO op Shopify kunt uitvoeren, komt zoekwoordonderzoek aan bod. Zoekwoordonderzoek vormt de basis van SEO-succes en geen Shopify SEO-gids is compleet zonder dit aspect. Maar waar vind je de beste zoekwoorden om verkeer naar je winkel te leiden? Plaats jezelf in de schoenen van je klanten en doe wat zoekopdrachten. Waarop zou je in Google zoeken om de dingen die je verkoopt te vinden? Zoekwoordonderzoek zal je helpen je pagina's te optimaliseren voor de zoektermen die je shoppers daadwerkelijk gebruiken. Dit trekt klanten aan die klaar zijn om te kopen en informeert Google over je bedrijf.

Keyword Research

Het gebruik van tools zoals Semrush is van onschatbare waarde om dieper in te gaan op zoekwoordanalyse, zoals zoekvolumes, zoekwoordmoeilijkheid en concurrenten die rangschikken op zoekwoorden die je overweegt te targeten. Over het algemeen geldt dat hoe nichegerichter het zoekwoord is, hoe beter, omdat deze niet verdund worden door de concurrentie, wat het moeilijk maakt om een hoge positie te bereiken. Natuurlijk kan te specifiek zijn ook een probleem zijn als zoekvolumes ontbreken, dus het is goed om de juiste balans te vinden. Andere tools zoals Google Search Console zijn geweldig om in realtime de voortgang van je zoekmachineoptimalisatie bij te houden en sterke punten van je site te identificeren, evenals eventuele problemen onderweg. Hierdoor weet je hoe je effectief SEO op Shopify kunt uitvoeren.

Keywords toevoegen aan je Shopify website

Nu je hebt bepaald op welke zoekwoorden je je wilt richten, is de volgende stap in onze handleiding over hoe je SEO op Shopify kunt uitvoeren, het strategisch optimaliseren van de pagina's van je winkel met de gekozen zoekwoorden. Begin met je belangrijkste pagina's. Je homepage, pagina's van best verkopende producten en eventuele andere pagina's binnen je site die de meeste betrokkenheid genereren, zijn een goed startpunt. Zorg ervoor dat je je zoekwoorden gebruikt in titels, koppen en in de tekst van je inhoud, waar mogelijk. Het is echter belangrijk om je zoekwoord niet te vaak op je pagina's te 'spammen', omdat dit soms aan zoekmachines kan signaleren dat je inhoud meer spam is dan iets echt relevant of iets dat waarde toevoegt voor de bezoekers van je website.

Titels, Meta-beschrijvingen, Alt-tags en URL's optimaliseren

Een volgende stap in onze handleiding over hoe je SEO op Shopify kunt doen, is het optimaliseren van titels, metabeschrijvingen, alt-teksten van afbeeldingen en URLs. Deze gebieden zijn net zo belangrijk als het opnemen van zoekwoorden binnen je productcollecties en pagina's, enzovoort. Zorg er dus voor dat je geen van deze meer technische secties overslaat.

Titels moeten altijd de zoekwoorden bevatten die je wilt targeten voor je Shopify-winkel en relevant zijn voor de inhoud van de pagina. Meta-beschrijvingen moeten informatief zijn en je gerichte zoekwoorden bevatten. Meta-beschrijvingen mogen niet te lang zijn, over het algemeen is ongeveer 155-160 tekens de ideale lengte. Alle afbeeldingen moeten passende alt-tags/alt-teksten hebben die beschrijven wat de afbeelding voorstelt, en URLs moeten specifiek zijn voor elke individuele pagina van je website.

Hoger ranken met contentmarketing

Een volgende stap in onze handleiding over hoe je SEO op Shopify kunt doen, is contentmarketing. Mensen bezoeken je website voor de inhoud. Als eigenaar van een Shopify-site ben je misschien geneigd om te bezuinigen op inhoud of te geloven dat productbeschrijvingen op zichzelf voldoende zijn. Doe de moeite om fris materiaal te genereren dat je algehele gebruikerservaring verbetert, en je zult veel meer succes hebben in je strategie voor zoekmachineoptimalisatie.

Het kan moeilijk zijn, maar bloggen vergroot je rankingpotentieel en biedt ook meer mogelijkheden voor klanten om je te vinden. Hoe meer pagina's je hebt en hoe meer inhoudsrijke je website is, hoe waarschijnlijker het is dat je in zoekresultaten verschijnt. Bij het schrijven van inhoud richt je je op gebruikers die nog niet helemaal klaar zijn om te kopen, en begeleid je ze richting een aankoop door hen nuttige en boeiende inhoud te bieden.

Je inhoud biedt de gelegenheid om klanten en potentiële klanten op een niet-commerciële manier met je merk kennis te laten maken. Misschien kunnen how-to-gidsen of demonstraties van je producten klanten helpen om je marktaanbod beter te begrijpen en te waarderen, zodat ze zich zekerder voelen bij het nemen van de aankoopbeslissing. Contentmarketing is niet alleen een effectieve manier om SEO op Shopify te doen, maar het is ook een van de eenvoudigste strategieën om meer backlinks te krijgen en voor meer zoekwoorden te rangschikken, waar we nu verder op ingaan.

Laten we het hebben over e-commerce, Shopify & Shopify Plus oplossingen.

Wij zijn een erkend expert Shopify agency en werken samen met merken om Shopify & Shopify Plus stores te ontwerpen, ontwikkelen, lanceren, ondersteunen en laten groeien. Wij zijn een Shopify agency, klaar wanneer jij dat bent. Praat met ons team over jouw project.

Get in touch

Onze Projecten

Bekijk alles

Development & Website Design

Thema Design & Development

Thema Design & Design

Thema Design & Development

Development

Thema Design & Development

Anderen Artieklen