Hoe aangepaste filters toevoegen op Shopify & Shopify Plus

Wat is Shopify Filteren?


Shopify filteren verwijst naar de mogelijkheid voor klanten om collectiepagina's te bekijken, waarop een groep producten wordt weergegeven die klanten vervolgens specifieke eigenschappen van producten kunnen selecteren, zoals maat, kleur, prijsfilter en meer. Het doel van filteren is om klanten in staat te stellen het aantal resultaten van een verzameling producten te verminderen, zodat ze producten kunnen vinden die ze specifiek zoeken op basis van hun eigen criteria.

Wat is de zoek- en ontdekkingsapp van Shopify?


De Shopify Search & Discovery app geeft handelaren volledige controle over hoe klanten producten online kunnen ontdekken via zowel zoeken als filteren op Shopify-thema's. Shopify's zoek- en ontdekkingsapp. De Shopify-filterapp stelt Shopify-handelaren in staat om aangepaste filters te maken om te zoeken op meerdere categorieën, synoniemgroepen te maken en te bewerken zodat je productbeschrijving overeenkomt met de termen die klanten gebruiken, en aanbevolen gerelateerde producten op productdetailpagina's. De app biedt een eenvoudig te gebruiken interface direct vanuit het Shopify-beheerpaneel en het handelaarsaccount om toegang te krijgen tot een breed scala aan aanpasbare instellingen. Dit vervangt de vorige manier van filteren die puur afhankelijk was van Shopify-tags. Laat je klanten producten eenvoudig filteren en laat je verrassen door afbeeldingen en inhoud van de resultaten. Deze app is beschikbaar in de Shopify app store en concurreert met andere filter-apps, en biedt je alle tools voor ultiem filteren van producten op collectiepagina's. De boodschap is duidelijk, laat klanten producten gemakkelijk ontdekken. Wat nog meer is, de prijs is GRATIS en inbegrepen bij je Shopify-plan. Shopify biedt enkele van de beste e-commerce functies ter wereld, samen met toegang tot de beste bronnen, beoordelingen en functies.

Wat zijn de standaard zoekfilters?


De zoek- en ontdekkingsapp van Shopify biedt handelaren toegang tot 4 productfilters die met één klik kunnen worden ingeschakeld. Deze standaard collectie zoekfilters omvatten: beschikbaarheid, primaire prijs, producttype en op merk of verkoper. Maar de lijst met zoekfilteropties stopt zeker niet daar. De functionaliteit stelt handelaren in staat om volledig aangepaste filteropties te maken, zoals kleur en meer, om de beste zoekresultaten te bieden voor het juiste gedeelte binnen Shopify. Er zijn veel manieren om klanten te helpen de juiste producten te vinden, maar de veelheid aan standaardopties is een geweldige start. Ga vandaag nog naar je zoekfiltersectie om de verkoop voor je bedrijf te maximaliseren.

Wat is het verschil tussen filters en sorteren?


Een veelvoorkomend misverstand is dat het filteren en sorteren van een collectiepagina hetzelfde is, terwijl dat niet het geval is. Filteren verwijdert actief resultaten uit een verzameling producten op basis van de geselecteerde criteria. Bijvoorbeeld, als je het filter "blauw" selecteert, worden producten die niet "blauw" zijn verwijderd. Sorteeropties verwijzen naar de mogelijkheid om de volgorde van resultaten binnen een collectiepagina te veranderen, zoals Bestsellers, prijs, alfabetisch of handmatig geordende pagina. Shopify stelt handelaren in staat om de sorteervolgorde van een collectiepagina handmatig te programmeren en producten op een bewonderenswaardige manier te verwerken.

Hoe voeg ik aangepaste filters toe op Shopify?


Aangepaste filters verwijzen naar de opties die worden gedefinieerd door bestaande productvarianten die in een winkel worden gebruikt. Als je bijvoorbeeld een T-shirtproduct maakt met verschillende kleuren, kun je de optie kleur maken - kleur zou dan verschijnen als een aangepast filter waarmee shoppers de resultaten binnen een collectiepagina kunnen filteren.

Je denkt misschien dat dit niet erg aangepast klinkt en wat als ik wil dat een filteroptie voor producten anders is dan de variantopties. Wees gerust, Shopify heeft een antwoord voor echt aangepaste filteropties met metagegevens en waarden. Je kunt een metagegevensfilter maken met behulp van de zoek- en ontdekkingsapp van Shopify, waardoor producten worden weergegeven die de gekozen metagegevenswaarde toegewezen hebben gekregen aan een variant om te tonen wanneer de metagegevensfilteroptie is gekozen. Bijvoorbeeld, als je truien verkoopt, wil je klanten producten kunnen laten filteren op materiaal - je kunt voor elk product een metagegevens maken en het gebruikte materiaal invoeren. Hoewel het geen productoptie is, is het nog steeds een waarde die kan worden gefilterd! Het is belangrijk om na te denken over hoe consumenten producten willen verkennen. Benoem en vraag je af welke soorten waarden klanten zouden willen filteren, het is een groot voordeel als klanten snel producten kunnen vinden. Filters kunnen worden aangepast zodat ze in het menu of de zijbalk verschijnen door de code aan te passen aan je specifieke vereisten. We brengen ervaring en kennis van levering voor de allerbeste filterervaring voor je klanten en Shopify-winkel. Gegevens tonen aan dat specifieke filters de kans op een e-commerce verkoop maximaliseren.

Is de zoek- en filterfunctionaliteit beperkt?


Shopify stelt handelaren in staat om maximaal 20 aangepaste filters toe te voegen aan een collectiepagina, naast de 4 standaardfilters die eerder zijn besproken. Als je meer filteropties nodig hebt dan dit, wil je misschien een volledig aangepaste filteroplossing overwegen of een externe leverancier gebruiken. We vinden dit echt ruim, vooral wanneer consumenten gewend zijn om te zoeken en te filteren op een breed scala aan platforms, zelfs buiten Shopify, zoals sociale media en YouTube. Gebruik je 20 aangepaste filters om klanten de mogelijkheid te geven om de meest waardevolle productopties te filter

Wat als ik iets meer op maat nodig heb?


Er zijn situaties waarin de filtervereisten van een handelaar de mogelijkheden van de standaardfunctionaliteit van de zoek- en ontdekkingsapp van Shopify overschrijden. Laten we bijvoorbeeld zeggen dat je moet filteren op een zeer unieke variabele, zoals bijvoorbeeld filteren op een datumwaarde. In deze gevallen kun je overwegen om een Shopify-ontwikkelingsbureau zoals Storm-Agency in te schakelen om een volledig op maat gemaakte Shopify filteroplossing te bouwen. Dit zou het betrekken van een volledig op maat gemaakt Shopify frontend website-ontwerp omvatten, evenals een soortgelijk op maat gemaakt ontwikkelingsproject om een filteroplossing vanaf de basis op te bouwen. We hebben ruime ervaring met het benutten van Shopify's Storefront-filter-API met zowel GraphQL- als POST-methodologie om resultaten te manipuleren om te voldoen aan op maat gemaakte filterbehoeften. Neem vandaag nog contact met ons op als je geïnteresseerd bent in een op maat gemaakte Shopify filteroplossing en voorkom het verlies van klanten door een slechte ontdekkingservaring.

Kan ik het uiterlijk en de ervaring van de filtering voor klanten veranderen?De gebruikersinterface van de filterfunctie op de collectiepagina wordt volledig bepaald door het gekozen Shopify-thema van je winkel. Als je echter op zoek bent naar een aangepaste uitstraling, of zelfs een volledig op maat gemaakt Shopify-thema en winkelontwerp dat is afgestemd op je merk, neem dan vandaag nog contact op met ons team.

Waarom verbetert filtering de verkoop in mijn Shopify-winkel?

Het bieden van functionaliteit waarmee klanten door grote aantallen producten kunnen bladeren, stelt klanten in staat om de producten te vinden waar ze naar op zoek zijn, want als ze een product niet kunnen vinden, zullen ze het niet kopen! Filters werken in real-time en veranderen de resultaten direct voor je klanten. Maximaliseer filtering om bestellingen te maximaliseren. Twee principes ondersteunen deze visie. Ten eerste is "Wat je hebt, is alles wat er is" de neiging om indrukken te vormen op basis van de beschikbare informatie, en ook "Het Paradox van Keuze" is het onvermogen om beslissingen te nemen wanneer je geconfronteerd wordt met een overvloed aan keuzes. Onthoud dus dat als je klanten te veel opties krijgen en hun zoekopdracht niet kunnen verfijnen, of geen relevante producten gemakkelijk kunnen vinden, ze wellicht overwegen om hun winkelsessie op je winkel te verlaten. Neem vandaag nog contact met ons op als je geïnteresseerd bent in het verbeteren, implementeren of bespreken van je filtering Shopify-oplossing.

Laten we het hebben over e-commerce, Shopify & Shopify Plus oplossingen.

Wij zijn een erkend expert Shopify agency en werken samen met merken om Shopify & Shopify Plus stores te ontwerpen, ontwikkelen, lanceren, ondersteunen en laten groeien. Wij zijn een Shopify agency, klaar wanneer jij dat bent. Praat met ons team over jouw project.

Get in touch

Onze Projecten

Bekijk alles

Development & Website Design

Thema Design & Development

Thema Design & Design

Thema Design & Development

Development

Thema Design & Development

Anderen Artieklen